OTÁZKY A ODPOVĚDI

 

Co si mám vzít s sebou na cvičení Tai-chi a Shaolin kung-fu?
Stačí volné oblečení (tepláky a triko) a obuv s měkkou světlou podrážkou vhodnou do sálu. Doporučujeme i něco k pití.

 

Jaký je rozdíl mezi Taiji Jang, Taiji Chen a Shaolin kung-fu a co je pro mně vhodnější?

Taiji Jang je klidné až relaxační cvičení spojené s mirným tepem dýchání, je především vhodnější pro starší generaci a pro toho kdo se ještě nikdy aktivně nevěnoval žádné pohybové aktivitě. Součástí těchto kurzů je i cvičení Qi qong (Čchi kung). 

Taiji styl Chen je velice propracovaný styl Taiji a pohyby jsou zde oproti stylu Jang rychlejší, tempo se výrazně střídá spolu s dechem. Celé cvičení je více náročné a klade větší nároky na fyzickou přípravu cvičence.Je zde více kladena stránka na bojové dovednosti. Kdo chce Taiji pochopit jako plnohodnotné bojové umění, je pro něj styl Chen velice vhodný.

Shaolin kung-fu je velice dinamické a náročné cvičení. Je zde kladen důraz na sílu a vytravolst jedince. Prakticky je velmi dobře aplikovatelný.Techniky se vyznačují přímočarostí a rychlým rytmem, střídaní tenze a uvolnění je výrazné. V sestavách dominuje tvrdost, energie qi je řízena myslí. Jsou zde sestavy jak se zbraní tak i bezezbraně. Vhodné zejména pro mladší generaci. 

 

Musím splnit někajé fyzické předpoklady pro cvičení tai chi?
Neklademe žádné zvláštní fyzické nebo jiné nároky a nepředpokládáme žádné dřívější zkušenosti s bojovými uměními. Nejdůležitější je pravděpodobně vůle cvičit a něco se naučit. Lekce taiji jsou vhodné pro lidi v každém věku s různými pohybovými dispozicemi. Obecně platí, že každý student cvičí podle svých schopností a předpokladů.Tai Chi je opravdu všestranné a lze ho cvičit jak v nižších pozicích, tehdy je náročnější na kondici, tak ve vyšších. Taichi je možné začít cvičit v každém věku a doporučuje se i lidem, kteří jinak nesportují.

Shaolin kung-fu - doporučujeme především mladčí generaci, ale je možno začít s tímto cvičením i v pozdějším věku. Vzhledem k tomu, že vyučujeme i tradiční sestavy je možné cvičení pro všechny věkové kategorie. 


Jak často by se mělo cvičit ?
Ideální je začít cvičit dvakrát do týdne v kurzu a doma opakovat alespoň o víkendu. Pokud Vás Tai Chi (tajči, taiči, taiji) a Shaolin kung-fu osloví, zkuste domácí praxi zintenzívnit. Sami uvidíte, jaké změny to pro Vaše cvičení přinese.Pokud nemůžete cvičit 2x týdně třeba z časových důvodů,lze cvičit i 1x týdně,ale o to intenzívnější by mělo být domácí cvičení.


Může se stát, že budu moci chodit na trénink 1x za týden. Bude to problém?
Není to problém, protože Vy cvičíte a jdete dopředu vlastním tempem.


Nikdy předtím jsem Tai chi netrénoval. Bojím se, že se budu cítit nepříjemně a nebo trapně.
Mnoho cvičenců se ze začátku cítí tak, jako nyní Vy. Nemusíte mít žádný ostych. Zjistíte, že vaši spolucvičenci vás budou nesmírně podporovat (tak ,jako i vy budete podporovat začínající cvičence v budoucnosti).


Jak se mám přihlásit na cvičení Tai chi a Shaolin kung-fu?
Na pravidelné cvičení se můžete přihlásit vyplněním přihlášky,kterou najdete v "menu" těchto stránek, nebo se stačí přihlásit klasicky na náš email : wushu@wushuakademie.cz , případně telefonicky na mobil : 603304265, nebo ONLINE PŘIHLÁŠKA


Jaké jsou výhody cvičení Tai chi ?
Tai chi je tisíciletími ověřené cvičení obsahující zdravotní benefity. Cvičení tai chi patří k nejlepším prostředkům k upevňování zdraví. Praktické zkušenosti i vědecké výzkumy ukazují, že časté cvičení Tai chi má příznivý vliv na nervy, krevní oběh, činnost srdce, reguluje dychání, zlepšuje metabolismus, procvičuje svalstvo a uvolňuje klouby.
Tai Ji Quan - je "bojové umění", které obsahuje i tyto zdravotní benefity.

Nevím co Taiji je a zda to zvládnu.
Tai Ji Quan / Tai Chi Chuan se dá cvičit po celý život a díky své variabilitě si jej můžete upravit tak, aby jste vše zvládli. Někteří lidé neví co vlastně Tai Ji Quan je, co všechno obsahuje a má obavy zda jim na tréninku někdo neublíží, zda zvládnou všechny pohyby a techniky atd.

Shaolin kung-fu - je jedno z nejstarších tradičních bojových umění, které je založeno na síle, pružnosti a rychlosti. Sestav stylu Shaolin je mnoho a také rejstřík zbraní je velice pestrý. Cvičení rozvíjí koordinaci a sílu. Je především vhodné pro ty, kteří se chtějí naučit bojovat jak beze zbraně tak se zbraní. 

Na toto máme pro Vás jednu radu:
NIČEHO SE NEOBÁVEJTE - V KLIDU A NEZÁVAZNĚ SI NÁS VYZKOUŠEJTE!

S sebou si vemte tričko a tepláky či kraťasy.Budeme Vás očekávat a hned se Vás ujmeme.Vysvětlíme, jak to ve Wushu Akademii chodí,zacvičíte si a v klidu se pak doma rozhodnete.


Mám velmi nabitý program, kolikrát týdně mohu cvičit a v jaké dny?
Snažíme se Vám poskytnout maximální flexibiltu ve výběru dne, kdy chcete cvičit. To kdy budete mít cvičební dny si určujete sami a tak cvičení u nás nenabourá Váš již zažitý životní rytmus.


Kolik stojí cvičení a mohu si jej vůbec dovolit ?
Máme velmi flexibilní způsob platby a stále se snažíme jej vylepšit tak, aby maximálně vyhovoval naším členům.Ceník najdete v menu web stránek.

Jak rychle dosáhnu dobré technické vyspělosti?
60 minut, 2x týdně je standartní a dostatečné úsilí pro potřebný technický růst. Samozřejmě, že nechceme vyčerpat všechen Váš volný čas a tak tréninkové jednotky a jejich počet záleží pouze na Vašem úsilí a to je výhoda naší nabídky.
Kolik mě bude stát začít se cvičením?
Vstupní první lekce Vás nebude stát ani korunu,proto klidně přijďte cvičení vyzkoušet.


Ve kterých dnech nabízíte cvičení?
V naš í Wushu Akademii nabízíme možnost cvičit nyní 4 dny v týdnu + semináře. To Vám umožňuje naplno rozvinout Váš potenciál a zajistí Vám velmi rychlý růst. Navíc si můžete tréninkové jednotky rozložit dle Vašich potřeb.


Je mi více než 40 let, má cenu začít cvičit Taijquan? Nejsem moc starý(á)?
Cvičení Taichi není vázáno na věk. Díky způsobu výuky, široké škále technik a osobnímu přístupu je možno začít se cvičením v jakémkoliv věku. Začít cvičit lze tedy téměř v každém věku.


Mám zdravotní potíže,mohu cvičit taiji?
Pravidelné cvičení Tai Ji Quan představuje účinné zdravotní a relaxační cvičení, které podle tradičních čínských názorů pomáhá proti řadě nemocí a přináší dlouhověkost. Rychle zmírňuje bolesti zad (především v oblasti bederní páteře) a zlepšuje termoregulaci. Pokud máte vážné zdravotní potíže, určitě se poraďte s Vaším lékařem. Je docela možné,že Vám cvičení Tai Chi dokonce doporučí.